Riudellots De La Selva, Spain - Polarsteps

86 km / 1695 Allereerst, alle moeders een fijne dag Vanmorgen heb ik mijn eigen ontbijt bij elkaar gescharreld. In het hotel kan je alleen maar een broodje gezond kopen. Naast het hotel is een supermarkt, dus dat kwam goed uit. Vanmorgen haalde ik mijn fiets uit de garage en stalde hem voor het hotel De aardige receptioniste kwam naar buiten en zei dat ik de fiets binnen voor de balie moest zetten i.v.m. kans op diefstal. Dus kon ik bij de receptie rustig mijn fiets opladen. Toen ik wegging kwam ze nog een pen van het hotel brengen. Altijd aardig. Tijdens een beklimming stopte ik om naar adem te happen en om water te drinken. Ik werd ingehaald door een man. Hij stopte en zei dat hij mij vier dagen geleden in het hotel tegenkwam. Ik hem hem wel gezien maar we hadden geen contact. Wat we toen met elkaar bespraken dat leek wel op Giddy up Go van Gerard de Vries. Om kort te gaan: hij (62) komt uit Berlijn en gaat naar Barcelona. Nog een klein stukje dus. Op een gegeven moment stapte ik van mijn fiets en kwam met mijn voet net tussen het asfalt en een stukje lager gelegen gras met als gevolg dat ik met fiets en al in een greppel viel. Mijn stuurtas vloog open en twee bananen, een appel, drie pepermuntjes en nog allerlei andere producten rolde door het gras. Met vereende krachten hebben we de fiets toen weer op het asfalt getakeld. Gelukkig geen persoonlijke of materiële schade. Alleen mijn navigatie (Komoot) was zo van slag dat ik het ook niet meer goed kreeg. Gelukkig heb ik nog Garmin en die bracht mij vier kilometer voorbij het punt waar ik moest wezen. Dat was nog een heel gezoek om uiteindelijk bij het hotel uit te komen. Doordat mijn navigatie wegviel reed ik af en toe verkeerd. Zo reed ik ongeveer 4 kilometer op de snelweg. Gelukkig kwam ik geen politie tegen, want de boetes zijn erg hoog. Je kan ook niet zeggen dat je Piet Pieterse heet, want daar trappen die Spanjolen niet meer in. Alles is uiteindelijk goed gekomen, alleen moet ik Komoot nog goed krijgen. Misschien opnieuw installeren.
  1. AlexRamakers
  2. Fietstocht van Katwijk aan Zee naar Gibraltar v.v.
  3. Riudellots De La Selva