Medellín, Colombia - Polarsteps

Vandaag wederom op tijd opgestaan en ontbeten bij ons hostel midden in de levendige wijk El Poblado Medelin. In deze veilige wijk zitten veel westerse toeristen! Helaas is dat ook te zien aan de prijzen die soms wel 3x duurder zijn als op andere plekken in deze enorme stad. Na het ontbijt eerst even een kaartje voor de bus gescoord bij terminal de transporte du norte. Hier zijn we met de metro heen gegaan wat super gemakkelijk en vooral spotgoedkoop is! Het kaartje voor de bus is overigens voor morgen, dan staat er een trip naar Guatape op het programma! Vervolgens zijn we met de metro naar het laatste station gereisd om vervolgens met de kabelbaan naar de hoogste gedeeltes van de te stad te gaan. Onderweg zie je dan erg goed de enorme armoede die er onder een deel van de bevolking is. Deze arme wijken zijn tegen de heuvels aan gebouwd. Bij het hoogste punt van de kabelbaan zijn we opgehaald door een chauffeur van paragliding Medelin! We hadden namelijk op de planning om vanaf het hoogste punt van de stad van de berg af te springen.. uiteraard wel met een parachute en instructeur;) door verslechterd weer hebben we bijna 3u moeten wachten op onze vlucht. Gelukkig was de vlucht zelf super spannend, maar uiteindelijk wel heel gaaf! Op deze manier van boven af over deze stad heen kijken is een super vette ervaring voor ons allebei. Na de vlucht zijn we terug gereisd via de shuttle, kabelbaan en metro om weer bij ons hostel aan te komen! Vanavond nog erg goed gegeten bij een leuk Italiaans restaurant vlakbij ons hostel! Nu snel slapen want morgenvroeg al op tijd vertrekken voor een dagreis naar Guatape! Tot morgen weer!
  1. Colombia
  2. Medellín