Xirles, Spain - Polarsteps

Vandaag hadden we allebei de keuze. Andrea koos voor het strand en Henk ging naar Xirles. Leuke en toch ook spannende wandeling richting Guadelest. Half uurtje met de auto en dan op pad. Eerst stukje omhoog maar daarna langs de rivier. Lang stuk met hele fraaie delen. Na de lunch met de meegebrachte hammetjes ergens op een rots bij de rivier bleek er een paar honderd meter verderop een leuke horeca te zijn. Jammer maar dit laten we maar lopen. Later werd ik nog ingehaald door wel negen 4wd auto’s met verbaasde blikken van passagiers die wellicht niet begrepen dat wandelen ook leuk kan zijn. Maar zo heeft ieder zijn ding. Stevig doorstappen blijft het devies. Uiteindelijk blik kunnen werpen op Guadelest en daarna de weg terug kunnen nemen. Heftige klim volgde maar de uitzichten bleven prachtig. Ongeveer halverwege kwam Joshua op mijn pad. Afkomstig uit Argentinië en alweer tien jaar in Spanje. Klein van postuur maar oh zo kordaat. De rest van de wandeling met hem opgetrokken. Gelukkig was zijn Engels dusdanig dat we een zinvolle conversatie konden voeren. Hij gaat volgende maand de Santiago wandeling doen. Bij aankomst in Xirles afscheid genomen en afgesproken dat hij mij van zijn bevindingen op de hoogte houdt. Top dag. Daarna naar Andrea gereden en drankje aan de kust. ‘s-Avonds naar onze Belgen en allebei aan de paella. De laatste Kwaremont opgedronken. Tja dit is het dan. Morgen Alicante en laat naar huis vliegen.
  1. Spanje mei 2018
  2. Xirles