Ghost Town entrance & main attraction, United Arab Emirates - Polarsteps

We brengen de ganse dag door aan het strand met uitzondering voor boodschappen en een hoogst noodzakelijke carwash. Eric herstelt de uitgevallen elektriciteit en ik vervang mijn koplamp die het al een tijdje begeven had. Het is héél warm, temperatuur schommelt tussen de 37 en 39 graden. Er is amper wind en ook ‘s nachts blijft het warm. Gisteren heb ik een kou opgelopen van al dat geloop binnen en buiten. De gebouwen en kantoren worden dermate gekoeld dat we het ijzig vinden. Het temperatuurverschil met buiten is enorm. Op het verlaten strand stopt wel eens iemand om Eric’s auto te bewonderen en een praatje te komen doen. Een 100 meter van ons staat een kleine caravan met rondom allemaal lichtjes. Leuk denk je dan tot er tot 04h00 ‘s morgens Arabische muziek luidruchtig uit een hoop boxen schalt. Dag rust. En de hitte blijft, zakt hoop en al een tweetal graden. De zee ligt aan ons voeten maar ze is ondiep dus ook te warm. Geen verfrissing. Het is wat het is. We doen amper een oog dicht van al dat lawaai en de hitte. Dag 49 Totaal afgelegde afstand : 10.420 km
  1. JanTolleneer
  2. Antwerp - Cape Town 2022-2023