Al Aqaba, Jordan - Polarsteps

In de schaduw van de Israëlitische grens brengen we de nacht door. Van zodra we kunnen verlaten we het land en snellen noodgedwongen naar Aqaba in Jordanië. Terug van even weggeweest. Bij AB Maritime boeken we onze ferry van Aqaba Jordanië naar Nuweiba Egypte. Die vertrekt dezelfde avond. Super! We moeten om 19h00 in de haven zijn. De boot vertrekt normaal om 22h00 maar nooit op tijd. We moeten er wel om 19h00 zijn.’Nog een stukje eten en wat wandelen en dan naar de haven. De vrachtwagens gaan vóór en dat zijn er veel, auto’s met ons erbij… zes. We moeten achterwaarts héél steil het schip op. De Landrover is te zwaar en het lukt niet. Overschakelen naar veldversnellingen klaart de klus. Uiteindelijk vertrekt de ferry tegen 23 h. We proberen wat te slapen maar omwille van het omringend lawaai lukt dit niet. De accommodatie is uiterst primitief maar het is niet anders. Om 02h00 leggen we aan in Nuweiba. Gaat onze grensovergang hier wel lukken of vliegen we opnieuw terug? Dag 90 Totaal afgelegde afstand : 20.171 km
  1. JanTolleneer
  2. Antwerp - Cape Town 2022-2023