Flores, Guatemala - Polarsteps

Welkom in Flores & Tikal, Ik heb wederom 10 uur in een taxi gezeten om hier te komen. Flores is praktisch het meest noordelijke puntje van het land en de stad doet me erg denken aan Willemstad, Curaçao. Ik arriveerde rond 1800 in Flores, hier kwam ik wat oude vrienden uit Antigua tegen en hebben gezellig wat taco’s gegeten. Moet alleen wel rustig aan doen want moest 0430 op om naar de oude Maya stad Tikal te gaan. Ik slaap in hostel Los Amigos en is erg populair hier, super chille sfeer. De alarm bel gaat en ik stap met een lauwe bak koffie de taxi in, en 1,5 uur later kom ik aan in Tikal. Hier hebben we met 15 man een gids die vol passie verteld over de oude Maya stad en ik sta versteld van de sfeer die er hangt, het heeft oprecht iets magisch. Ti kal staat voor de stad die gehoord wordt, dit vanwege de echo van de hoge tempels waar het volk word toegesproken door hun leider destijds. De leiders maakte gebruik van de eeuwenlange gestuurde astrologie (zon/ maan eclipsen) om zo het volk te doen laten geloven dat ze in direct contact stonden met God. Terwijl dit eigenlijk gewoon een truc was om zo mensen naar hun wil dingen te laten doen. Er waren spidermonkeys, howlermonkeys, toekans en heel veel andere beesten die ik nog nooit eerder had gezien. Erg indrukwekkend. Tegen de dag wordt het 40 graden hier dus moet je echt uit de zon zijn, wij koelden af in het zwembad met een mojito en een sunset. Nu pak ik om 2130 de night shuttle naar gautemala city om daarna vanuit hier door te vliegen naar cartagena, Colombia 🤙🏼
  1. Guatemala - Colombia - Curaçao
  2. Flores