Cusco, Peru - Polarsteps

Dag 14: Vandaag hebben we een rustige dag na de tocht naar Machu Picchu. We hebben de sacsayhuaman bezocht en het Jezus beeld. Bizar hoe de (pre)inca’s de stenen tot een aantal ton zwaar zo precies hebben kunnen laten aansluiten. In ons hotel hebben we nog een dutje gedaan en ‘s avonds een heerlijke hamburger gegeten na een aantal dagen met heel veel rijst. Dag 15: Samen met Lana, Jade en Sophia (from the UK) hebben we een taxi naar rainbow mountain genomen. De rit duurde 3 uur en onderweg waren de uitzichten weer bijzonder mooi. Aangekomen bij de parkeerplaats hadden we nog een wandeling van 1,5 uur te gaan naar de top die op 5200 meter hoogte ligt. De hoogte was goed te merken, ik voelde me dronken en Glenn was na elke 3 stappen uitgeput. Glenn heeft mij mee naar boven gesleept en daar was rainbow mountain, veel mooier dan we hadden verwacht. Tot 2015 was de berg altijd besneeuwd, maar door de klimaatverandering 🥲 is de berg nu zichtbaar. Op de heenweg hadden we hagel en eenmaal boven op de top begon het te sneeuwen en onweren. Terug in Cusco hebben we weer een hamburger op en zijn we in de nachtbus gestapt richting Puerto Maldonado