Breaux Bridge, United States - Polarsteps

Vanochtend New Orleans verlaten! Uitgecheckt zonder problemen. We konden zelfs de laatste nacht doorbrengen bij Inn on Ursulines. Alleen ff verhuizen naar een andere kamer. Wel één met extra service, want vanochtend ontdekte ik twee huisdieren. De familie ‘la cucaracha’ maakte ook gebruik van kamer nummer 3. Mr C. lag op zijn rug te spartelen voor de douchecabine en is met een tissue in de prullenbak beland. Mrs C. kwam aan haar eind toen ik na het douchen met mijn blote voeten op haar ging staan. Krrrrk! Iewuuuh! So grosse! ‘We’re going to hit the road’ de komende 11 dagen met een Ford Edge. Mooie bolide, rijdt smooth. Als we New Orleans uit zijn rijden we direct in een mega moerasgebied. De dubbelbaans wegen zijn hier gebouwd op betonnen palen. Een grote brug brengt ons naar de andere kant van de Mississippi. Vanaf Mogan City volgen een tijdje de Bayou Teche Byway. Één van de vele Scenic Byways die Amerika rijk is. Deze voert langs een zijarm van de eerder genoemde grote rivier. De mensen die hier wonen hebben een prachtige achtertuin. En het ‘voortuintje’ ligt er strak gemaaid bij. Het is duidelijk zaterdag, want de meeste eigenaren zitten op hun grasmaaier vandaag. Wie heeft het niet in de koelkast staan? Tabasco! We brengen een bezoek aan Avery Island waar deze pittige pepersaus wordt gemaakt. Interessante, leuk opgezette self-guided tour. Grote opslagruimte met vaten fermenteerde pepers die minimaal drie jaar staan. Grote hallen met blenders en afvullijnen uiteraard aangevuld met een winkel en restaurant. Eindbestemming voor vandaag is Breaux Bridge. ‘The Crawfish Capital of the world’ zoals ze hier zelf zeggen. Waar je ook kijkt overal zie je afbeeldingen van rivierkreeftjes. In sommige gevallen mag je de ‘-tje’ er wel aflaten. We verblijven in Bayou Cabins. Bij aankomst is de receptie gesloten en er is ook niemand te vinden in het café er achter. Je kunt een telefoonnr bellen. Lisa legt mij uit dat er een beschrijving van de verschillende cabins ‘on the porch’ hangt. We kunnen er zelf één uitzoeken. De sleutels van de vrije cabins hangen naast de deur. See you tomorrow at breakfast. Hoe makkelijk verhuren is dat! Krijg van haar nog een dikke tip: iets verder op is vanavond een dansavond. 😁👍🏻 De cabins liggen een eindje buiten de plaats dus rijden we met de auto naar het centrum. Alles ziet er erg verlaten en gesloten uit. Dit heeft alles te maken met het bloedhete weer. Mensen gaan niet op een terras zitten maar binnen in de airco. Dus gaan de deuren dicht om de warmte buiten te houden. Binnen bij Sydnie is het mega druk. Een populaire eetgelegenheid. Aan de bar komen we aan de praat met Berny een oude Amerikaan. Hij nodigt ons uit om bij hem en zijn Anny (ooit miss geweest. Ja,ja, pretty girl) aan tafel te komen zitten. We slaan dit af omdat we een hapje willen eten bij het restaurant bij ons om de hoek. Daaraan gekomen staan er meerdere pick-ups voor een soort schuur van damwand. Binnen: tafeltjes met rood-wit geblokte kleedjes en een Cajun Country band voor de muzikale Zydeco omlijsting. Die speelt zo hard dat je de serveerster nauwelijks kan verstaan. Het is inderdaad een dansavond want enkele 60+ gaan stijl dansend met de voetjes van de vloer.
  1. Roadtrip USA
  2. Breaux Bridge