Tokyo, Japan - Polarsteps

Een stad met meer dan het dubbel aantal inwoners wat Nederland als een geheel heeft. Tokyo voelde als een land op zichzelf en het liet me heel klein voelen. We gingen met de nachtbus van kyoto naar tokyo wat ongeveer 7 uur duurde. Omdat we om 5 uur aan kwamen was er nog niet veel te doen dus we gingen naar een tempel toe. Vandaar uit naar shibuya een van de meest toeristische wijken in Japan wat in de vroege ochtend nog niet zo levend was. Ik zag de bekende oversteek plaats waar in de middag ongeveer 2000 mensen oversteken op het kruispunt. Toen lekker sushi gegeten en de hachiko beeld gezien (van de film hachi). Toen een klein dutje gedaan en weer op pad gegaan. In de avond wouden we naar de tokyo tv toren gaan en ook lekker indiaans gegeten. Toen naar shibuya gegaan om mn verjaardag te vieren en toen naar een club gegaan! Waar we veel gratis drankjes kregen omdat we gebruik maakte dat ik jarig was😜. Toen het over was gingen we nog ramen eten om 5 uur sochtends en het was de beste ramen die ik heb gegeten tot nu toe. Volgende dag naar asakusa gegaan een bekend plaats voor streetfood en ook naar de senso ji tempel gegaan, waar het heel druk ook was. Toen naar de skytree gegaan de hoogste tv toren van japan en vanuit daar zagen we ook berg Fuji. Moet eerlijk toegeven toen ik de uitzicht zag voelde ik me heel onbelangrijk. Je keek eigenlijk naar miljoenen mensen vanuit die toren met iedereen zn eigen leven. Later in de avond nog naar een club gegaan masr iets vroeger weg gegaan omdat we om 9 uur op moesten staan om uit te checken. Volgende dag liepen we door de stad om tempels te bezoeken en andere wijken. Elke wijk in tokyo voelt aan als een andere stad met een ander character. Ook naar teamlab gegaan dat was wel vet met veel lichtshows en waterkunst. Nog lekker curry gegeten en toen naar huis met de bus!
  1. MikeGraumans
  2. Japan + vakantie