Hesse, Germany - Polarsteps

Dag 13: 60 km gefietst We worden weer wakker in een sprookje. Wat prachtig. Het is helder, de zon komt net boven de bomen uit, de spinnenwebben tussen het hoge gras en het douw over het landschap. Onze schoenen en sokken zijn nat van door het gras lopen. Maar het maakt ons niet uit, het lijkt een zonnige dag te worden. De eerste zonnestralen geven al veel warmte af. Heerlijk! We fietsen door, er staat een fris windje. Niet veel later fietsen we laag hangende wolken in. De zon verdwijnt en de kou neemt het over. Onze voeten worden steeds kouder en kouder. We kunnen nergens anders meer aan denken dan een pauze met warm ontbijt en koffie. Maar vooral aan weer warme voeten. We vinden een plek om te ontbijten. Het is geen gezellige plek maar goed genoeg. We warmen water op en doen nieuwe sokken aan. De kou trekt nog niet uit onze voeten. Het is tot op het bot. Na het ontbijt doen we onze regen en wind poncho voor over onze voeten aan en beginnen weer te fietsen. Langzaam aan beginnen de voeten te tintelen. De zon komt soms weer tevoorschijn maar telkens weer fietsen we de wolken in. Totdat alle wolken weg zijn en we alleen maar blauwe lucht zien. We beginnen weer warme voeten te krijgen. Wat een opluchting. En dan komen we aan bij een nieuw hoofdstuk!! We nemen een afslag weg van de Rijn! Wat heeft het ons veel geboden. Slapen op strandjes, zwemmen op een warme dag, na elke bocht weer een nieuw uitzicht over mooie heuvels en dorpjes en zwaaien naar schepen die voorbij varen. Deze afslag gaat ons brengen naar Oostenrijk, maar daar zijn we nog lang niet. Ik heb weer nieuwe energie, de omgeving lijkt weer te veranderen. We fietsen een leuk dorpje in en besluiten even van de zon te genieten op een terras. Om daarna nog een klein stukje door te gaan naar de plek waar wij nu onze tent hebben opgezet. Weer een prachtig plekje waar wij beide onmiddellijk een goed gevoel bij kregen. Omringt door heide, een plek waar vroegen een klooster stond maar nu alleen nog heel klein bidhutje staat omringt door bomen. We eten onze heerlijke maaltijd. Terwijl er mensen verderop op zoek zijn naar prachtige paddenstoelen en komen ze graag laten zien aan ons. Morgen ochtend vroeg gaan wij ook maar eens kijken of we ze kunnen vinden. Slaaplekker!
  1. NinaKaptein
  2. Travelling by pedalling