Seto, Japan - Polarsteps

We hebben Seto ontdekt vandaag! Sochtens weer heerlijk ontbeten met Akiko. En daarna gingen we met z’n tweeën op pad. We lopen twee aanbevolen wandelingen langs plekken als tempels, oude keramiek ovens en winkels. We moeten met veel moeite ons ingehouden om vanalles te kopen. Er zijn veel mooie kopjes en bordjes en ook nog eens heel betaalbaar. Maar in onze backpack en op onze fiets kunnen we niks meenemen. Dit hebben we in elk land ervaren. We zien ons toekomstige huis al voor ons! Een huis waar je door de wereld reist met herinneringen maar we kunnen geen spullen mee nemen. Dus telkens houden we ons in. We gaan naar een museum over keramiek en deze omgeving. Wat mooi is opgezet. En veel laat zien over hoe de grondstoffen gewonnen worden, alle stappen die gemaakt worden om het te maken en het vervoer naar Nagoya. (Later zal de trail ons langs een mijn plek voeren waar we zien waar de grondstoffen gewonnen worden) ik vind plekken waar gemijnd word altijd heel lelijk. Grote happen uit de bergen en bossen. Maar ik houd wel weer van al het prachtige werk wat we hier in Seto zien dus ik zie in dat het ons ook veel brengt. Die avond hebben we een huisfeestje! Super gezellig! Iedereen komt met een hapje en een drankje. We zitten in de werkplaats van Hiroshi omdat het regend. Als het stopt met regenen maken we een groot vuur. Het is heel gezellig! Er is één iemand die goed Engels spreekt. Dus hebben we vooral met hem goed contact. Hij geeft keramiek workshops aan mensen van over de hele wereld. Van het maken en slijpen van messen tot aan het afbakken van het keramiek. Je leert letterlijk alles zodat je niet afhankelijk bent van iemand anders. Het word een late avond/ochtend met rijkelijk hoeveelheid alkohol. Dus de volgende dag nemen we een onverwachts rustdag.
  1. NinaKaptein
  2. Travelling by pedalling