Waitomo, New Zealand - Polarsteps

19/04 (Zondag): Vandaag gingen we met de groep van Hot Water Beach in zuidelijke richting naar Waitomo. Onderweg zijn we gestopt bij de Karangahake reserves voor een wandeling. Deze wandeling ging onder andere over twee touwbruggen en door een grote tunnel. Na deze stop zijn we verder doorgereden richting Waitomo. Eenmaal aangekomen hebben we ingecheckt bij het hostel. Kort daarna (rond 14.45) werden we opgehaald voor de Black Labyrinth tour (Black Water Rafting). Bij deze tour gingen we in grotten die zo'n 65 meter onder de grond zaten. Hier gingen we met banden door het water in de grotten. Het water was verfrissend, dus maar goed dat we dikke wetsuits aan hadden. Tijdens de tour droegen we een helm met een lamp erop, anders zag je namelijk helemaal niks. Op sommige plekken hadden we het licht uitgedaan en dan zag je allemaal lichtgevende "glowworms". Verder sprongen we tijdens de grottour van twee watervallen af, dat maakte de ervaring natuurlijk specialer! Na een tour van zo'n 1.5 uur kwamen we aan bij de uitgang van de grot. Vervolgens werden we terug gereden naar het beginpunt en daar konden we gelijk een warme douche nemen. Als afsluiting van de tour kregen we tomatensoep met bagels en konden we genieten van onze foto's op een scherm. Eenmaal terug in het hostel heb ik 's avonds in de bar gepilst en daarna gerelaxed op de kamer.
  1. Around the world!
  2. Waitomo